Alkohol Stanowi Zagrożenie Również Na Elektrycznych Hulajnogach

Od prawie roku można poruszać się na e-hulajnogach również na drodze. Dane liczbowe dotyczące wypadków wskazują, że osoby używające alkoholu piły go stosunkowo często.

Elektryczne hulajnogi są obecnie częścią krajobrazu wielu dużych miast. Niektóre z napędzanych elektrycznie hulajnóg stoją schludnie ustawione na chodniku, inne są kolorowo rozproszone. Mogą one brać udział w ruchu drogowym. Minimalny wiek pozwalający na jazdę e-hulajnogą to 14 lat.

Niektórzy mogą nie zdawać sobie sprawy z tego, że w odniesieniu do skuterów elektrycznych obowiązują te same ramy prawne, co w odniesieniu do innych pojazdów silnikowych, a dotyczy to również limitów zawartości alkoholu w ruchu drogowym. Kara za prowadzenie skutera elektronicznego pod wpływem alkoholu opiera się zatem na zasadach prowadzenia pojazdu silnikowego pod wpływem alkoholu.

Jak wynika ze wstępnych raportów, osoby biorące udział w wypadkach na e-hulajnogach wydają się być stosunkowo często pijane. Przykładowo w Kolonii, w Niemczech, tamtejsza policja w ciągu pierwszych pięciu miesięcy zgłosiła łącznie 104 wypadków drogowych, w których 109 osób odniosło obrażenia. Spośród 109 rannych, jedna trzecia znajdowała się pod wpływem alkoholu.

Ponadto policja kolońska zarejestrowała w tym samym okresie 178 przejazdów e-hulajnogą pod wpływem alkoholu. W 13 innych przypadkach kierowcy znajdowali się pod wpływem innych substancji odurzających. Berlińska policja poinformowała również, że pijaństwo jest jedną z głównych przyczyn wypadków przy korzystaniu z elektronicznych hulajnóg.

Wypadki z Udziałem Elektrycznych Hulajnóg Często Prowadzą Do Urazów Głowy

Wstępne badania pokazują, jakie urazy towarzyszą wypadkom z elektronicznymi hulajnogami. W niedawno opublikowanym opracowaniu Benjamin Breyer i jego zespół badają dane z USA na okres 2014-2018. Według badań, prawie jedna trzecia pacjentów doznała urazów głowy. Oznacza to, że wypadki z e-hulajnogą kończą się urazem głowy ponad dwukrotnie częściej niż wypadki na rowerze.

Według zespołu badawczego, osoby jeżdżące e-hulajnogami stosunkowo rzadko używają kasku. Jest to jednak wskazane ze względu na zwiększone ryzyko urazów głowy. Breyer i jego zespół zwracają uwagę, że badania nie dostarczają żadnych informacji na temat tego, czy osoby spożywały alkohol przed wypadkiem przy użyciu e-hulajnogi. Biorąc pod uwagę dane z Kolonii i Berlina, należy jednak założyć, że alkohol mógł odegrać tu pewną rolę.

Źródła:

Elektrokleinstfahrzeuge-Verordnung vom 6. Juni 2019 (BGBl. I S. 756) https://www.gesetze-im-internet.de/ekfv/eKFV.pdf

Pressemitteilung Polizei Köln (22.11.2019) https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/12415/4447891

Pressemitteilung Polizei Berlin (17.09.2019) https://www.berlin.de/polizei/polizeimeldungen/pressemitteilung.847172.php

Namiri, N. K., Lui, H., Tangney, T., Allen, I. E., Cohen, A. J., & Breyer, B. N. (2020). Electric Scooter Injuries and Hospital Admissions in the United States, 2014-2018. JAMA Surgery, 155(4), 357-359.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.


Copyright © JamaicaSeeds.pl - Ciekawostki, informacje o marihuanie, konopi, CBD, THC.